Haparanda Ryttare

Föreningen

Föreningen för hästintresserade i Haparanda. Bildades 1987 och har sedan dess expanderat en del. Grundlades egentligen redan sommaren 1976 och drevs då av föreningen Vi Unga.
Klubben har idag ca 300 medlemmar och bedriver ridskoleverksamhet som innefattar lektioner för barn och vuxna, knatteridning och handikappridning.

Vår vision : Att bli ett nav för hästsport i Tornedalen

Haparanda Ryttares målsättning är :

* Att främja rid och körsporten i Haparanda kommun. Vi vill ge så många som möjligt chansen att delta i vår verksamhet till en så låg avgift som möjligt.
* Att erbjuda ridsport på olika nivåer för att tillgodose elevernas skiftande intressen.
* Ridlektioner för den som vill ha en trevlig hobby.
* Tävlingar och träning i de olika grenarna dressyr, hoppning och körning för de som vill tävla.
* Goda kunskaper i ridning, körning och hästhållning för de som har eller vill skaffa egen häst.
* Genom vår tävlingsverksamhet vill ge vår kommun och klubb PR i länet. Dels genom HR:s egna tävlingar men även genom våra duktiga tävlingsryttare som representerar Haparanda vid olika tävlingar i Norrbotten, Västerbotten och Finland.
* Men vårt största mål är att fortsätta utveckla vår verksamhet, att få så många som möjligt att intressera sig för oss på olika sätt. Vi vill att alla ska känna sig välkomna till Haparanda Ryttare och att alla ska trivas hos oss.

Publicerad: 2023-02-21

Senast uppdaterad: 2023-02-21