Haparanda Ryttare

Nedan presenteras några av Haparanda Ryttares sponsorerbjudanden!

Verksamhetspaketet Guld (10 000:-/år)

• Skyltplats i HRs ridhus. Skylt 1200*2500.
  • Företagets logotype på HRs hemsida.
  • Företaget får en klassponsring vid lokal/regional tävling och sin logga på vår hemsida under hela kalenderåret.
  • Företaget står för logotype samt tillverkningskostnad av skylt. HR tillhandahåller beställning av skylt samt montering, företaget tillhandahåller aktuell logotyp och faktureras för skylttillverkning*.

Verksamhetspaketet Silver (6 000:-/år)

• Skyltplats i HRs ryttargång till ridhus/läktarvägg. Skylt 800*500.

Verksamhetspaketet Brons (3 000:-/år)

• Skyltplats i HRs ryttargång till ridhus/läktarvägg. Skylt 800*500.
  • Företagets logotype på HRs hemsida.

*Om så önskas kan företaget själva tillhandahålla färdig skylt enligt angivna mått och HR ansvarar då för monteringen.

Tävlingssponsor Meeting (10 000:-/meeting)

• Företaget lämnar hederspriser eller faktureras och får en tävlingshelg uppkallad efter sig, detta syns i tävlingsdatabasen/equipe. Vinnarna i högsta klassen (häst/ponny) får varsitt vinnartäcke med företagets logotyp.
  • Företaget presenteras i högtalarna och i programmet samt med logotype på sponsortavla vid tävlingsbanan.
  • Företaget erbjuds att delta med två representanter vid tävlingens prisutdelningar. Företaget erbjuds även plats till monter vid meetinget för att presentera sin verksamhet.

Tävlingssponsor Lilla (1 000:-/klass)

• Företaget lämnar hederspriser eller faktureras efter önskemål.
  • Företaget namnger en klass. Detta syns i tävlingsdatabasen till alla anmälda. Företaget presenteras i programmet och i speakern.
  • Företaget erbjuds att delta med två representanter vid klassens prisutdelning.

Företagshinder

Marknadsför Ert företag på våra tävlingar med ett egendesignat hinder. Sponsorn svarar för inköp till HR samt frakten. HR arrangerar flera hopptävlingar per år på klubb, lokal och regional nivå.

• HR anlitar lämpligt företag för att tillverka hindret, sponsrande företag tillhandahåller aktuell logotyp och faktureras för valt hinderpaket. Se tex. Gullmyrashemsida för inspiration och val av hinder. Det går utmärkt att överlåta val av hinder till HR som då väljer efter passande pris och behov.
  • Föreningen förbinder sig att använda hindret vid så många tävlingar som möjligt under minst 4 år då hindret tillfaller föreningen.

Prisexempel för ett helt hinder: Från ca 9 000 kr ex. moms. Föreningen förbinder sig att använda hindret vid så många tävlingar som möjligt under en 4 års period. Efter 4 år övergår hindret till föreningens ägo. Föreningen svarar för vård av hindret. Vid större skada på hindret begränsas reparationskostnaden till 1 500 kr.

Ridskolehäst/ponny

Kostnad stor häst 90 000:-/ponny 50 000:-.

Vid avyttring pga. skada eller sjukdom hos hästen ersätts den med annan likvärdig av föreningen.

• Hästen bär ditt företagsnamn i minst 5 år och så länge den verkar vid ridskolan.
  • Det framgår på hästens namnskylt att företaget står för sponsringen.

Utrustning

Sponsra hela eller delar av ridskolehästarnas utrustning. Vi tackar alla utrustningssponsorer på en tavla i sadelkammaren där företagets logotyp monteras samt logotype på hemsidan.

• Schabrak - används under lektionsverksamheten med företagets logotype broderat.
  • Tävlingsschabrak vita - används vid klubbtävlingar samt vid träningar för externa tränare.
  • Sadel – utrustningen får en metallbricka med företagsnamn monterad på bakvalvet.

• Företagets logotype på HRs hemsida mot en kostnad på 1 000:-/år.

Vi hoppas ni kan hitta ett samarbetsområde där ert företag kan stötta våra barn och ungdomar att utvecklas inom ridsporten.

Vill ni utforma ett individuellt sponsorpaket är ni varmt välkommen att kontakta oss!

Tveka inte att kontakta oss på ridskola@haparandaryttare.se

Varmt välkomna till Haparanda Ryttare!

En bild

Publicerad: 2023-12-05