Haparanda Ryttare

Årsmöte 2024

Söndagen den 25 februari 18.00 är du som medlem i Haparanda Ryttare välkommen på årsmöte!

Mötet äger rum i skolans matsal på Aspstrandensskola (ingång via Packhusgatan).

Vid mötet kommer HRs styrelse att berätta om verksamheten och det ekonomiska utfallet för 2023. Årsmötet beslutar sedan om styrelsen beviljas ansvarsfrihet. Därefter beslutar årsmötet om ny styrelse och verksamhetens inriktning för 2024.

Det blir också allmän information om vad som händer under året och möjlighet att ställa frågor och diskutera föreningens utveckling på längre sikt.

Välkommen!

Handlingar till årsmötet kommer läggas upp här

För vem?

Årsmötet är den föreningens högsta beslutande organ och den föreningsmässiga höjdpunkten på året, då vi byter ut den representativa demokratin mot den direkta. Mötet syftar till att stämma av det som varit och ta ut riktningen inför det kommande verksamhetsåret. Missa inte detta – det är för ALLA medlemmar!

Rösträtt

Alla medlemmar som har fyllt 15 år har rösträtt vid årsmötet. Medlemsavgift ska ha betalats in minst en månad före mötet.
Röstning genom ombud (fullmakt) får ej förekomma.

Frågor?

Vid frågor kontakta styrelsen.
Epost: styrelse@haparandaryttare.se

Björka Gård